סיפורי ההצלה המופלאים וגל ההתחזקות • האזינו

הפוך על הפוך No Comments on סיפורי ההצלה המופלאים וגל ההתחזקות • האזינו

טל סמל, שעוסק בזיכוי הרבים וקירוב לבבות שוחח עם הרב בן לולו על סיפורי ההצלה המופלאים שמתגלים אחרי הטבח בדרום ועל מגמת ההתקרבות ליהדות בקרב הציבור הכללי מאז המלחמה: "יש התפכחות גדולה. אנשים מבינים שלפני הכל אנחנו יהודים"

כוחות צה"ל בנחל עוז צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טל סמל, שעוסק בזיכוי הרבים וקירוב לבבות, שוחח עם הרב משה בן לולו במשדר הצהריים, על גל ההתחזקות וההתקרבות לה' ברקע המלחמה וסיפורי הניסים המופלאים שאירעו לרבים בצל הטבח.

סמל ובן לולו שוחחו על סיפור הצלתו המופלא של רועי אסרף, כפי שנשמע בהקלטה שלו שפורסמה לציבור:

רועי אסרף: "פתאום אחי עידן צעק לי 'רועי מחבלים יורים עלינו, סע'. ראיתי 5-6 מחבלים על כל טנדר ואני תוך כדי נסיעה מוריד לאשתי את הראש ללמטה ולוחץ על הגז עד הסוף, מוריד את הראש, לא רואה לאן אני נוסע ואני צועק 'שמע ישראל'. כשאני מרים את הראש אני קולט אותם יורים ואף כדור לא פוגע באוטו".

לאחר מכן הוא שיתף: "אני ואשתי שומרים כבר שתי שבתות. תמיד פחדתי מהדת. היום כבר לא. אחרי מה שעברנו. מה שנותר לנו זה רק להתחזק ולהאמין שיש בורא לעולם. איך הרב אמר לי? כל מי שניצל זה לא סתם, יש לו עוד מה לעשות ולתקן. לקחתי על עצמי להוציא ספר לזיכוי הרבים עם הסיפורים של כל החברים שניצלו. המון אנשים לקחו על עצמם חיזוקים".

טל סמל סיפר לבן לולו על ניצול נוסף שהחל בתהליך התקרבות למצוות: "הוא סיפר שהייתה שם מיגונית ושוטרים אומרים לו כנס לבפנים אנחנו נאבטח אתכם. הוא בא להיכנס למיגונית ואז הוא אומר קיבלתי דחף בלתי נשלט לרוץ בשדה הפתוח ופתאום התחלתי לרוץ כמו מטורף. בינתיים המחבלים הגיעו למיגונית ורצחו את השוטרים והאנשים שהיו בפנים".

בנוסף, הוא סיפר מפיו של הניצול: "הוא אומר: ביום שישי בבוקר אימא שלי מגיעה אלי לחדר עם קופת צדקה ואומרת לי שים פה כסף ותגיד צדקה תציל ממות. היא בחיים לא עשתה את זה קודם לכן".

סמל סיכם בהתרגשות: "יש התפכחות מאוד גדולה שאנשים מבינים שלפני הכל אנחנו יהודים. ככה גם האויבים שלנו רואים אותנו".



0 תגובות